Usein kysytyt kysymykset

Yleistä tilauksesta

Mitkä maksutavat käyvät Kotirobon verkkokaupassa?

Ostoksen voi maksaa verkkopankilla (Osuuspankki, Nordea, Aktia, Oma Säästöpankki, S-Pankki, POP Pankki, Ålandsbanken, Danske bank, Handelsbanken), pankki- ja luottokortilla (Visa, Visa Electron, Mastercard), Mobilepay-maksutavalla, Paypal-tilillä, postiennakolla tai Jouston, OPn tai Collector bankin laskulla sekä osamaksulla.

Postiennakolla maksaessa tilaukseen lisätään 4,9 € maksutapalisä.

Kuinka nopeasti tilaus on perillä?

Kaikki varastossamme olevat tuotteet lähetetään pääsääntöisesti viimeistään tilausta seuraavana päivänä ja Posti toimittaa tilaukset tyypillisesti yhdessä arkipäivässä. Täten tilaukset saapuvat tilaajalle normaalisti 1-2 arkivuorokauden kuluessa tilauksesta.

Joitain tuotteita ei ole omassa varastossamme, vaan ne lähetetään suoraan toimittajan varastosta. Näiden tuotteiden poikkeava toimitusaika on ilmoitettu tuotesivulla.

Paljonko ovat tilauksen toimituskulut?

Yli 100 € tilauksissa toimitus Postin palvelupisteeseen tai pakettiautomaattiin on aina ilmainen. Tätä pienemmissä tilauksissa toimitusmaksu on 4,9 €.

Isoimmille robottiruohonleikkureille tarjoamme ilmaisen kotiinkuljetuksen.

Voinko vaihtaa tai palauttaa tuotteen?

Käyttämättömän ja jälleenmyyntikelpoisen tuotteen voi palauttaa tai vaihtaa 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

Mikäli tuote on otettu käyttöön, sillä ei ole palautusoikeutta. Voimme kuitenkin tilauskohtaisesti neuvotella käyttöönotetun tuotteen palautuksesta, jolloin hyvitämme tuotteen hinnasta 60-80 %, riippuen tuotteesta.

Voinko seurata tilauksen toimitusta?

Saat lähetystunnuksen sähköpostiisi lähetysvahvistuksen yhteydessä. Lähetystunnuksen avulla pystyt seuraamaan toimituksen kulkua.

Voinko tilata rekisteröitymättä?

Tilauksen voi tehdä myös rekisteröitymättä.

Robotti-imurit

Kuinka korkeiden kynnysten yli robotti-imuri pääsee?

Xiaomin, Neaton ja iRobotin valmistajat ilmoittavat suurimmaksi kynnyskorkeudeksi 2 senttimetriä. Tähän vaikuttavat kuitenkin muun muassa kynnyksen ja lattian tyyppi. Meidän kokemuksen perusteella varmana rajana voidaan pitää 1,5 senttimetriä. 

Kaikkien robotti-imureiden enimmäis kynnyskorkeudet on ilmoitettu tuotesivulla.

Imuroiko robotti-imuri myös mattojen päältä?

Kyllä imuroi. Valtaosa mattotyypeistä hoituu ongelmitta. Räsymattojen reunat voivat tuottaa hieman haasteita robotti-imurille ja se saattaakin rytätä niitä. Robotti-imuri kuitenkin yrittää etsiä uuden reitin maton päälle, jos ensimmäinen reitti ei onnistu.

Kuinka usein robotti-imuri on puhdistettava?

Pölysäiliö olisi hyvä tyhjentää jokaisen imurointikerran jälkeen. Aktiivisessa käytössä suodatin ja harjat olisi hyvä puhdistaa kerran viikossa, lemmikkieläintalouksissa ehkä useamminkin. Lisäksi eri imurimalleissa on erilaisia puhdistustarpeita, joita pitää tehdä harvemmin. Lähetämme näistä ohjeet oston jälkeen. 

Puhdistustoimenpiteet eivät kuitenkaan vie paljon aikaa ja kokonaisuudessaan robotti-imurin ylläpito on helppoa. 

Kuinka usein suodatin ja harjat pitää vaihtaa?

Valmistajat suosittelevat suodattimen vaihtoa 1-2 kuukauden välein. Harjojen käyttöikä on noin 6-12 kuukautta.

Mitä tapahtuu, jos robotti-imuri jää jumiin?

Robotti-imuri lopettaa imuroinnin jäädessään jumiin. Lisäksi robotti-imuri ilmoittaa tästä äänimerkillä. Malleissa, joihin sisältyy mobiilisovellus, ilmoitus tulee myös sovellukseen.

Tippuuko robotti-imuri portaikkoon?

Ei tipu. Kaikissa meidän myymissä malleissa on porrastunnistimet, joiden avulla robotti-imuri tunnistaa pudotukset. 

Imuroiko robotti-imuri huonekalujen kuten sänkyjen tai sohvien alta?

Robotti-imuri imuroi mahtuessaan huonekalujen alta. Robotti-imureiden mitat on ilmoitettu tuotesivuilla.

Mitä tapahtuu, kun lattialla on irtojohtoja ja robotti-imuri ajaa niiden päälle?

Irtojohdot suosittelemme keräämään pois lattioilta. Imuroidessaan irtojohtojen päältä, robotti-imuri voi alkaa kuljettaa johtoa mukanansa tai robotti-imuri voi tukkiutua imuroidessaan johdon itseensä.

Haittaako irtotavarat kuten lelut, vaatteet yms. lattialla?

Robotti-imurit havaitsevat isommat esteet lattialla ja kiertää ne. Vaatekappaleet ja pienet irtoesineet suosittelemme kuitenkin nostelemaan pois lattialta, jottei robotti-imuri ime niitä sisäänsä tai pyörät eivät tukkiudu vaatekappaleista kuten sukista ja t-paidoista.

Kolhiiko robotti-imurit huonekaluja tai seiniä?

Robotti-imureissa on törmäys-suojat, jotka pehmentävät iskua huonekaluihin ja seiniin.

Vahingoittaako robotti-imuri imuroidessaan lattiapintaa?

Robotti-imurit sopivat kaikille lattiatyypeille ja niiden pyörät ovat kumipehmustetut.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Toimituskulut

Yli 100 € tilauksille tarjoamme ilmaisen toimituksen valittuun noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin.

Isoimmille robottiruohonleikkureille tarjoamme ilmaisen kotiinkuljetuksen.

Muiden tuotteiden toimituskulumme ovat koosta riippumatta 4,9 € tai kotiinkuljetuksella 11,9 €.

Toimitusajat

Tilaukset saapuvat sinulle keskimäärin 1-3 arkipäivän kuluessa tilauksesta, jollei tuotesivulla muuta mainita.

Tilapäisesti varastosta loppuneet tuotteet toimitamme noin kahden viikon kuluessa. Tuotteiden varastotilanne ilmenee tuotesivuilta. Mikäli jostain syystä joudumme poikkeamaan yllämainituista toimitusajoista, otamme sinuun yhteyttä sähköpostitse.

Pidätämme oikeuden purkaa kauppa, mikäli tilaamaasi tuotetta ei ole jostain syystä saatavilla.

Toimitustavat

Postin pakettiautomaatti

Nouto valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Paketin suurin mahdollinen koko on 60cm x 36cm x 59cm tai 25 kg.

Huom. Puhelinnumero pakollinen.

Nouto omasta Postista

Paketti toimitetaan lähimpään Postin toimipisteeseen.

Kotiinkuljetus

Postin kuriiri ottaa yhteyttä sinuun ja sopii ajan, jolloin paketti toimitetaan sinulle.

Huom. Puhelinnumero pakollinen.

Matkahuolto Lähellä-paketti

Nouto halutusta Matkahuollon noutopisteestä. Noutopisteitä ovat K-marketit, R-kioskit ja Matkahuollon omat toimipisteet.

Maksutavat

Verkkopankki

Yhteistyössä ovat kaikki suomalaiset pankit ja luottolaitokset. 

Pankki- ja luottokortit

Visa, Visa Electron, Mastercard. Palvelun tarjoaa Checkout.

Mobilepay

Mobilepay on maksuton sovellus, jonka avulla ostokset voi maksaa nopeasti ja kätevästi. Palvelun tarjoaa Checkout.

Siirto

Siirto on suomalainen mobiilimaksujärjestelmä, jonka avulla raha liikkuu ilman viivettä eri pankkien välillä. Siirto toimii OP:n ja Nordean asiakkailla OP-mobiilissa, Pivossa tai Nordean Siirto-sovelluksessa. OP:n asiakkaat voivat ottaa sen käyttöön OP-mobiilissa ja Pivossa.

Pivo

Pivo on kotimainen mobiilimaksusovellus kaikkien pankkien asiakkaille.

OP Lasku ja osamaksu

Rahoituksen myöntää OP Yrityspankki Oyj, joka tarkistaa kuluttajan luottotiedot ennen rahoituksen myöntämistä

OP Osta laskulla on tarkoitettu

  • Yli 20-vuotiaille yksityishenkilöille Suomessa
  • Kuluttaja saa ensimmäiselle maksuerälle maksuaikaa 30 päivää
  • Osta laskulla –rahoituksen voi saada 50-2000 euron ostokselle
  • Kuluttaja voi halutessaan maksaa koko velan kerralla pois
  • Osta laskulla –rahoituksen korko on kiinteä 14,95 % ja maksutavasta peritään kuluttajalta 2 euron laskutuspalkkion laskulta

Jousto

Jousto on suomalainen maksupalvelu, jolla voi maksaa joustavasti, nopeasti ja turvallisesti. Joustolla saa aina korotonta maksuaikaa 14 vuorokautta. Joustolla voi maksaa myös erissä jopa 1-12 kuukauden takaisinmaksusajalla

Collector lasku ja osamaksu

Collector Bank AB, Y-tunnus 556597-0513, tarjoaa mahdollisuuden vähintään 20-vuotiaille kuluttajille ostaa laskulla / osamaksulla ja yrityksille mahdollisuuden ostaa laskulla Suomessa.

Collector Kuluttajalasku ja osamaksu (B2C)

  • Yli 20-vuotiaille yksityishenkilöille Suomessa
  • Kertaostos maks. 5000 €
  • Laskulla automaattisesti korotonta maksuaikaa seuraavan kuukauden loppuun
  • Laskutuslisä ostajalle 2,95 €
  • Ostaja voi muuttaa laskun osamaksuksi, jolloin takaisinmaksuaika max 36kk

Collector Yrityslasku (B2B)

  • Tarkoitettu yrityksille Suomessa
  • Kertaostos maks. 5000 €
  • Laskulla automaattisesti korotonta maksuaikaa 30 päivää
  • Ostaja vastuussa henkilökohtaisesti, mikäli yritys kieltäytyy maksamasta laskua
  • Laskutuslisä ostajalle 4,95 €
  • Yrityslaskua ei voi muuttaa osamaksuksi

Postiennakko

Maksu suoritetaan noudon yhteydessä. Postista noudettaessa maksuvälineenä käyvät käteinen ja kortti. Pakettiautomaatista noudettaessa maksuvälineenä käy sirullinen maksukortti. Postiennakko lisää tilaukseen 4,90 € maksutapalisän.

Palautukset ja reklamaatiot

Takuu ja reklamaatio

Tuotteillamme on kahden vuoden takuu, jollei tuotesivulla muuta mainita.

Takuu- ja reklamaatioasioissa ota meihin yhteyttä yhteydenottolomakkeella tai sähköpostilla osoitteeseen info@kotirobo.fi

Palautusoikeus

Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Palauttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu. Palauttamisoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautus on teille ilmainen.

Palautusoikeuden käyttämiseksi meille on ilmoitettava päätöksestä peruuttaa tilaus yhteydenottolomakkeella tai sähköpostilla osoitteeseen info@kotirobo.fi

Palautuksen määräajan noudattamiseksi riittää, että ilmoitus peruuttamisesta lähetetään ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Huomioithan kuitenkin, että voimme maksaa hyvityksen vasta kun olemme vastaanottaneet tuotteen. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä, viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa sähköpostilla info@kotirobo.fi

Verkkokauppa

Kotirobo.fi / PeTe Innovation Oy

33950 Pirkkala

info@kotirobo.fi

Y-tunnus: 2842634-5

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Maksutapojen tarjoajat:

Checkout Finland Oy (y-tunnus 2196606-6) on OPn omistama, maksunvälitykseen erikoistunut yritys, asiakasmäärältään yksi Suomen suurimmista.

Tarkemmat tiedot Checkoutin maksutavoista: https://checkout.fi/materiaalit/maksuehdot/